تاریخ : 25 شهریور 1403
کد 14039

مراسم بزرگداشت مقام معلم سال ۱۴۰۳ در شهر آوه

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آوه؛ مراسم تجلیل و تقدیر از معلمان، مربیان ،اساتید شهر آوه روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور امام جمعه محترم، شهردار محترم و ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی، جمعی از معلمان و پیشكسوتان فرهنگی و اساتید شهر آوه در دفتر امام جمعه برگزار شد.
امام جمعه آوه در این مراسم با تبریک روز معلم، خداوند را نخستین معلم جهان هستی دانست.
تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است.
در این جلسه حجت الاسلام نیکوئی ماهانی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السّلام افزود:
مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِیَ فی مَلَکُوتِ السَّماواتِ عَظیما فَقیلَ:تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ
هر کس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد شود و گویند:برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد.
ایشان در ادامه به مناسبت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم، در تشریح ویژگی های معلمان شایسته خاطر نشان کرد : یکی از ویژگی های مهم معلمی صبر و بردباری است، به ویژه معلمان دوره های ابتدایی که با کودکانی روبرو هستند که در سنینی می باشند که بسیار پر تحرک و نا آرام هستند معلم باید در مقابل شیطنت و نا آرامی های دانش آموزان، و کند فهمی برخی از دانش آموزان صبر و حوصله داشته باشد چه بسا همین دانش آموز کند فهم آینده ای بسیار درخشان و چشم گیری داشته باشد که در پرتو صبوری و مدارای معلم حاصل می شود.
معلمی شغل انبیاء است، همانطور که انبیاء انسان را از جهل و نادانی رهانیده و به سوی نور و به راه درست هدایت می کنند، معلمان نیز راه را به دانش آموزان نشان می دهند تا بتوانند افراد موثری برای جامعه خود باشند. پیامبران و امامان ما مقام عالم و معلم را والا دانسته و به حفظ احترام آنها تاکید کرده اند چنانچه امام علی علیه السلام احترام معلم را بر هر قشری از جامعه لازم می دانست و به مسلمانان سفارش می کرد که به پاس خدمات این گروه ارزشمند در هر مقامی که باشند، آنان را همانند پدر خود گرامی بدارند.
در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدیه از زحمات و تلاش‌های معلمان، مربیان و روحانیون گرانقدر مدارس شهر آوه تجلیل به عمل آورده شد.